Πορτοκάλι: το χρυσάφι του χειμώνα

Το πορτοκάλι είναι ένα από τα πιο δημοφιλή φρούτα στον κόσμο, εξ αιτίας της αρωματικής του γεύσης, αλλά κυρίως για τα σημαντικά οφέλη που προσφέρει στον οργανισμό μας. Ανήκει στην οικογένεια των εσπεριδοειδών και συνηθίζουμε να το απολαμβάνουμε τόσο ολόκληρο όσο και σε χυμό. Είναι ο πιο φυσικός και γευστικός τρόπος για τη θωράκιση του οργανισμού μας.

Ένα μεγάλο πορτοκάλι αρκεί για να καλύψουμε το 100% των ημερήσιων αναγκών του οργανισμού μας σε βιταμίνη C. Εκτός από τη βιταμίνη C, είναι πλούσιο και σε άλλα ευεργετικά συστατικά, όπως σάκχαρα, ασβέστιο, φώσφορο, βιταμίνη Α, θειαμίνη, ριβοφλαμίνη και άλλες βιταμίνες του συμπλέγματος Β, μαγνήσιο, κάλιο, σίδηρο και ψευδάργυρο, ενώ η μεγάλη περιεκτικότητά του σε νερό (87%), το καθιστά φρούτο εξαιρετικά ενυδατικό.

Πιο συγκεκριμένα:
Ανά μερίδα 100 γραμμαρίων, το πορτοκάλι έχει μόλις 47 θερμίδες, προσφέρει 2,4 γραμμάρια φυτικών ινών, οι οποίες βοηθούν την καταπολέμηση της δυσκοιλιότητας αλλά και την προστασία κατά του έλκους.

Η υψηλή περιεκτικότητά του σε βιταμίνη C, δρα ως ένα αντιοξειδωτικό που προστατεύει τα κύτταρα του οργανισμού μας από βλάβες ελευθέρων ριζών, ενώ ταυτόχρονα διεγείρει την παραγωγή λευκών αιμοσφαιρίων στο σώμα μας, βελτιώνοντας έτσι το ανοσοποιητικό μας σύστημα. Ταυτόχρονα η θειαμίνη, γνωστή ως βιταμίνη Β1, βοηθά στην καλή λειτουργία του νευρικού συστήματος, συμβάλλει στην καλή διάθεση και ενεργοποιεί τον μεταβολισμό.

Το φυλλικό οξύ, βιταμίνη Β9, βοηθά στην σωστή ανάπτυξη του εγκεφάλου, ενώ αποτελεί και απαραίτητο θρεπτικό συστατικό για υγιές σπέρμα, προστατεύοντάς το από γενετικές βλάβες που μπορεί να προκαλέσουν προβλήματα. Ενώ το κάλιο είναι απαραίτητο για τον έλεγχο της αρτηριακής πίεσης μειώνοντας έτσι τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακών νοσημάτων.

Μελέτες έχουν δείξει ότι η κατανάλωση πορτοκαλιών, προστατεύει τον οργανισμό μας προλαμβάνοντας τον καρκίνο και ενισχύοντας την άμυνα του οργανισμού μας. Ταυτόχρονα, είναι ευεργετική σε όλες τις βρογχικές και ασθματικές παθήσεις, καθώς και στις περιπτώσεις αδυναμίας. Θεωρείται τονωτικό για την καρδιά και διεγερτικό για την κυκλοφορία του αίματος. Είναι ένας πολύτιμος σύμμαχος, για την πρόληψη κατά της πέτρας στα νεφρά και του διαβήτη, ενώ ταυτόχρονα μειώνει τα επίπεδα της χοληστερίνης και την υψηλή αρτηριακή πίεση.